poniedziałek, 21 marca 2016

Wycieczka do Wiednia - dzień 1

   
Wiedeń - Belweder

       Wiedeń - miasto o bogatej historii, wspaniałych zabytkach i oczywiście z mnóstwem turystów. W ciągu krótkiego pobytu nie sposób zwiedzić nawet te najważniejsze zabytki. Chciałam przede wszystkim zobaczyć starówkę z katedrą św. Szczepana oraz pałace Hofburg i Schonbrunn, inne miejsca w miarę czasu i możliwości. Miałam na to 3 dni. 

Na koniec pobytu odbyłam ciekawy spacer ale o tym później.



   
    Wiedeń odwiedziliśmy w czerwcu ubiegłego roku. Trafiliśmy na wyjątkowo gorące dni, upały chwilami odbierały siły do zwiedzania.
      Nocleg zarezerwowałam w promocyjnej cenie na stronie HRS w Hotelu Kavalier. Hotel godny polecenia, dobrze skomunikowany z centrum Wiednia. Pałac Schonbrunn znajduje się w odległości 2 km od hotelu więc można i piechotą dojść.

Wiedeń - hotel Kavalier

      Na pobliskiej stacji metra w automacie kupiłam 3-dniowy bilet na komunikację miejską w cenie 16,50 euro/os.

Zwiedzanie zaczęłam od starówki, która znajduje się na liście UNESCO.

Wiedeń

Wiedeń - katedra św. Szczepana

Ring Tram

   
       Żółtym tramwajem z napisem Ring Tram można objechać dookoła starówkę. Przejazd trwa 25 min., nie ma możliwości wysiadania. Bilet kosztuje 8 euro/os. Przez okna tramwaju oglądamy Operę Narodową, Hofburg, i wiele innych zabytków a informacje o nich odsłuchamy przez słuchawki. Niestety nie ma języka polskiego.



Pałac Hofburg

     
         W pałacu Hofburg rezydowali władcy Austrii od XIII w. do 1918 r. kiedy to po zakończeniu I wojny światowej Austria stała się republiką.
        
       Zwiedzam Apartamenty Cesarskie i Muzeum Sisi. Dużym udogodnieniem jest możliwość wypożyczenia audioprzewodnika w języku polskim.

Audioprzewodnik (audioguide). Polubiłam te urządzenia, które coraz częściej spotkać można w muzeach. Szczególnie miłe jeśli są w języku polskim. Jak dla mnie komfort zwiedzania jest znacznie większy niż z przewodnikiem-człowiekiem. Wiem, człowiek opowie np. anegdoty, urządzenie nie. Ale cóż mi z anegdot, kiedy poza granicami kraju prawie nic nie rozumiem. Dodatkowym plusem jest to, że można podziwiać eksponaty w swoim tempie. 

Wiedeń - Hofburg

Wiedeń - Hofburg - rzeźby przy bramie wjazdowej

Wiedeń - Hofburg - brama wjazdowa

Wiedeń - Hofburg - wejście do Muzeum Sisi

Wiedeń - Hofburg - olbrzymie kolekcje złotych i srebrnych naczyń

Wiedeń - Hofburg - nakrycie stołu

Wiedeń - Hofburg


Park Volksgarten


Po tak dużej dawce wspaniałych dzieł sztuki poszłam odpocząć do parku Volksgarten. Jest tam mnóstwo krzewów różanych a czerwiec to miesiąc w którym chyba wyglądają najpiękniej.

Wiedeń - park Volksgarten - w tle Hofburg

Wiedeń - park Volksgarten

Wiedeń - park Volksgarten

Wiedeń - park Volksgarten

Wiedeń - park Volksgarten

Pomnik Johanna Straussa


Odwiedziłam oczywiście złoty pomnik Johanna Straussa w Parku Miejskim (Stadtpark)

Wiedeń - Stadpark - pomnik Johanna Straussa

Belweder

     
     Późnym popołudniem wystarczyło jeszcze czasu na spacer po ogrodzie Belvederegarten. Belweder składa się z dwóch budynków: Dolnego i Górnego. W obu znajdują się muzea. 


Wiedeń - Belvedergarten - widok na Dolny Belweder

Wiedeń - Belvedergarten - widok na Górny Belweder

Wiedeń - Belvedergarten - Górny Belweder

Wiedeń - Belvedergarten - Górny Belweder i fontanna

Wiedeń - widok na Górny Belweder

Następny dzień przeznaczyłam na zwiedzanie ogrodu i pałacu Schonbrunn.


8 komentarzy:

  1. Wiedeń musi być przepiękny, znajduje się na mojej liście planowanych destynacji więc mam nadzieję, że kiedyś przekonam się o uroku miasta na własne oczy. Ciekawa jestem wnętrza katedry - pomimo tego, że gotyk jest mroczny i trochę smutny, to gotyckie budowle uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna relacja z Wiednia. Ciekawa jestem twoich wrażeń z Schönbrunnu :)
      Ta katedra żyje nie tylko kultem ale i koncertami. Nie jest smutna ani mroczna. Myślę, że zachwyci cię :)
      Z drugiej strony Neue Burg jest mały ogród/park Burggarten - moim subiektywnym zdaniem jedno z najbardziej klimatycznych miejsc Wiednia.

      Usuń
  2. Przepiękne widoki, dużo praktycznych informacji. A skoro mieszkanka i pasjonatka Wiednia twierdzi, że fajna relacja, to znaczy, że masz do tego talent. J

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za miłe i motywujące komentarze. Katedra mnie zachwyciła, jest piękna tylko zdjęcia nam nie wyszły.
    Burggarten - no właśnie to jest to, co wcześniej napisałam. W trzy dni można tylko co nieco zobaczyć. Widziałam ten ogród na mapce Wiednia ale jakoś niepozornie wyglądał, a o Volksgarten pisało w przewodniku więc tam poszliśmy. Przypuszczam, że w Wiedniu jest wiele ciekawych a mało znanych zakątków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt - nie zawsze przewodniki piszą o perełkach miasta, zerknij do mnie na bloga może cię zainspiruje co zobaczyć przy następnej wizycie :)

      Usuń
    2. Poczytałam, ciekawie opisujesz różne miejsca w Wiedniu. A Burggarten i otaczające go budynki rzeczywiście ciekawe. Będzie powód aby wrócić do Wiednia.

      Usuń
  4. Pamiętam moje pierwsze wrażenia kiedy weszłam do słynącej przede wszystkim z łupkowego dachu katedry. Wewnatrz moją uwagę przyciągnęła ambona ze wspaniałą poręczą z rzeźbami żab...

    OdpowiedzUsuń
  5. Te pełzające po poręczy żaby podobno symbolizują zło.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie czasu na zapoznanie się z moimi podróżami i wędrówkami. Będę bardzo wdzięczna za każdy komentarz ich dotyczący. Chciałam poinformować, że wszystkie zdjęcia są autorstwa mojego lub mojego męża.