czwartek, 24 marca 2016

Schonbrunn - wycieczka do Wiednia - dzień 2


Wiedeń - Schonbrunn

Pałac Schonbrunn - letnia rezydencja Habsburgów


      W pierwszy dzień wycieczki obejrzałam pałac Hofburg, drugi dzień przeznaczyłam na obejrzenie pałacu i ogrodów Schonbrunn.

Kupuję bilet obejmujący 5 atrakcji:

   1. Komnaty w Pałacu Schonbrunn
   2. Ogród następcy tronu (Kronprinzengarten)
   3. Oranżeria
   4. Wejście na dach Glorietty,
   5. Labirynt

Wbrew temu co wcześniej czytałam, przy kasie w ogóle nie ma kolejki.



Dzisiaj znów jest upalny dzień.

      Rozmach z jakim wybudowano pałac oraz wielkość ogrodów robi ogromne wrażenie. Spędziłam tam cały dzień a jeszcze nie zobaczyłam wszystkiego. Pałac wraz z ogrodem jest wpisany na listę UNESCO.

1. Pałac Schonbrunn - komnaty

     
    Pałac wraz z ogrodem rozbudowany został za panowania Marii Teresy. Według oficjalnych informacji pałac ma 1441 komnat z czego 45 udostępniono zwiedzającym. I tutaj, tak jak w Hofburgu można pobrać audioguide w języku polskim.

Wiedeń - Schonbrunn

Wiedeń - Schonbrunn - widok od strony ogrodu

Wejście do pałacu. Dalej zdjęć nie można było robić.

Wiedeń - Schonbrunn - wejście do pałacu

2. Ogród następcy tronu

     
      Ogród znajduje się przy wschodniej ścianie pałacu, jest ogrodzony i płatny. Do końca monarchii austriackiej przeznaczony był do wyłącznego użytku cesarskiej rodziny.

Wiedeń - Schonbrunn - Ogród następny tronu

Wiedeń - Schonbrunn - Ogród następcy tronu - w dolnej części znajdują się drzewka cytrusowe

Wiedeń - Schonbrunn - Ogród następcy tronu

Wiedeń - Schonbrunn - Ogród następcy tronu - całość otaczają pergole


3. Oranżeria

     
       Budynek oranżerii jest imponujący. Ma 189 m długości i 10 m szerokości, jest jedną z dwóch największych na świecie. Druga oranżeria jest w Wersalu. Niewielki fragment przed budynkiem zagospodarowano na winnicę.   

Wiedeń - Schonbrunn - Oranżeria

Wiedeń - Schonbrunn - Oranżeria

Wiedeń - Schonbrunn - Oranżeria - wnętrze

Wiedeń - Schonbrunn - Oranżeria - w tle mała winnica

4. Glorietta


       Po ogrodzie można przemieszczać się kolejką turystyczną, która zatrzymuje się w kilku miejscach m.in. w pobliżu Oranżerii, ZOO. Skorzystaliśmy aby dojechać do Glorietty.

Wiedeń - Schonbrunn - kolejka turystyczna pod Gloriettą

Wiedeń - Schonbrunn - Glorietta

Wiedeń - Schonbrunn - Glorietta

Wiedeń - Schonbrunn - Glorietta

 Dach Glorietty służył za platformę widokową już na początku XIX w.

Wiedeń - Schonbrunn - widok z dachu Glorietty

Wiedeń - Schonbrunn - dach Glorietty - widok na orła od tyłu


5. Labirynt

     
        Upał tak nas zmęczył, że brakło siły na chodzenie po labiryntach. Weszliśmy tylko na chwilę no i nie zrobiłam żadnego zdjęcia. Widziałam tylko, że dzieci z opiekunami świetnie się bawili.

Jeszcze kilka zdjęć z ogrodu otaczającego pałac.

Wiedeń - Schonbrunn - widok na fontannę Neptuna i Gloriettę

Wiedeń - Schonbrunn - widok na pałac od strony ogrodu

Wiedeń - Schonbrunn - pergola obrośnięta różami

Wiedeń - Schonbrunn - Ogród różany

Wiedeń - Schonbrunn - Ogród różany


Ostatni dzień wycieczki do Wiednia rozpoczniemy od wzgórza Kahlenberg.

9 komentarzy:

  1. Z przyjemnością przypomniałam sobie moje zwiedzanie. Swego czasu zachwycałam się cesarzową Elżbietą Bawarską i byłam ciekawa niektórych jej komnat...
    Pozdrawiam serdecznie z Paryża i życzę radosnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Schonbrunn to piękne miejsce. Ja również życzę pogodnych Świąt.
    Pozdrawiam M.J.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie to wszystko wyglada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie. Lubię zwiedzać takie miejsca. Szacun dla architektów i artystów projektujących takie budynki i ogrody.

      Usuń
  4. Po niektórych z pokazanych miejsc i ja spacerowałam, ale sporo lat temu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi miło, że pospacerowałaś ze mną.
      Chciałabym tam jeszcze kiedyś wrócić i zobaczyć to czego nie zdążyłam zobaczyć.
      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Mam tę przyjemność mieszkać 15 minut spacerkiem od Schönbrunnu i muszę przyznać, że park nie nudzi się nigdy. Jest szczególnie piękny wczesną jesienią. W Gloriettcie mają dobrą kawę i ciacha ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A mają, mają - była przerwa na kawę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Schönbrun jest piękny. Byłam raz i przyznam, że dech zapiera. Jak będę miała okazję to jeszcze raz tam pojadę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie czasu na zapoznanie się z moimi podróżami i wędrówkami. Będę bardzo wdzięczna za każdy komentarz ich dotyczący. Chciałam poinformować, że wszystkie zdjęcia są autorstwa mojego lub mojego męża.