czwartek, 17 marca 2016

Ogród Kwiatowy w mieście Kromieryż

    

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - fragment fontanny

      

   W miejscowości Kromieryż (Kromierzyż) w Czechach znajdują się trzy zabytki wpisane na listę UNESCO, które pokrótce opisałam we wcześniejszym poście


Jednym z nich jest Ogród Kwiatowy

 



     
      
      Wejście jest płatne, można kupić bilet tylko do ogrodu lub w pakiecie z pałacem. Zaprojektowany został w XVII w. w stylu barokowym. W centralnym punkcie znajduje się rotunda. Ogród można oglądać nie tylko po nim spacerując ale również z dachu kolumnady długiej na 224 m. 


Czechy - Kromieryż - wejście do Ogrodu Kwiatowego

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - oranżeria

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - oranżeria

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - wnętrze oranżerii

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - widok z oranżerii

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - dach kolumnady


Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - widok z dachu kolumnady na rotundę
Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - widok z dachu kolumnady 

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - widok z dachu kolumnady

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - kolumnada

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - kolumnada

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - rotunda

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy

Czechy - Kromieryż - Ogród Kwiatowy - fontanna




4 komentarze:

  1. Kolumnada robi wrażenie! Ogród też! Jak pięknie utrzymany, równiutko przystrzyżony! To wspaniały przykład ogrodu barokowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tylko ok. 130 km od granicy z Polską jadąc A1. Czytałam wcześniej o miejscowości Kromieryż ale nie myślałam że aż tyle jest tam do podziwiania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapisałam sobie to miejsce, jako konieczne do zobaczenia. Pięknie tam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcenie czasu na zapoznanie się z moimi podróżami i wędrówkami. Będę bardzo wdzięczna za każdy komentarz ich dotyczący. Chciałam poinformować, że wszystkie zdjęcia są autorstwa mojego lub mojego męża.