czwartek, 4 lutego 2016

Dolina potoku Wapienica w Beskidzie Śląskim

Beskid Śląski - Dolina Wapienicy
Beskid Śląski - Dolina potoku Wapienica - parking
     


      Na obrzeżach Bielska-Białej jest przyjemne miejsce na spacer zwane Doliną potoku Wapienica.

Byliśmy tam w ubiegłym roku. Samochód pozostał na parkingu. Do zapory na rzece Wapienica szłam żółtym szlakiem.







Beskid Śląski - Dolina potoku Wapienica
Beskid Śląski - Dolina potoku Wapienica - zapora
      W okolicy zapory żółty szlak skręca w lewo i można nim dojść na Klimczok. Dla mnie jest to zbyt długie i męczące podejście, mogłabym iść w przeciwnym kierunku, w dół. 

     Dalej idę wzdłuż sztucznego jeziora zwanego Wielka Łąka. Po kilkuset metrach za jeziorem skręcam w prawo w nieoznakowaną drogę.  

Beskid Śląski - podejście nieoznakowaną drogą
      Po około 1 km podejścia nieoznakowaną drogą docieram do niebieskiego szlaku, którym wracam na parking.

Beskid Śląski - na niebieskim szlaku
Beskid Śląski - na niebieskim szlaku
Beskid Śląski - widok na miasto Bielsko-Biała
Beskid Śląski - Dolina potoku Wapienica - zapora na jeziorze Wielka Łąka
      Cała trasa miała długość ok. 7 km, w większości niewymagającymi szlakami. Najtrudniejszym odcinkiem było podejście nieoznakowaną drogą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcenie czasu na zapoznanie się z moimi podróżami i wędrówkami. Będę bardzo wdzięczna za każdy komentarz ich dotyczący. Chciałam poinformować, że wszystkie zdjęcia są autorstwa mojego lub mojego męża.